Reizen - Reisverslag uit Accra, Ghana van Jans en Anneke Vlassak - WaarBenJij.nu Reizen - Reisverslag uit Accra, Ghana van Jans en Anneke Vlassak - WaarBenJij.nu

Reizen

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Jans en Anneke

04 Mei 2014 | Ghana, Accra

In Kumasi hebben we op woensdag de grote markt bezocht en veel mooie stofjes gekocht. Er liggen wel zo'n 50 stoffenkramen bij elkaar. Een ander deel van de markt heeft evenzoveel kramen groente en fruit of huishoudartikelen.Je moet je voorstellen dat hier bijna geen supermarkten of winkels zijn zoals wij die kennen. Alles speelt zich af op de grote markten, of in kleine stalletjes langs de weg.
Donderdag hebben we over slechte binnenwegen gezworven om een bezoekerscentrum te bezoeken waar je kunt zien hoe ze kralen van bauxiet maakten. Na een rit van anderhalf uur bleek het bezoekerscentrum niet meerte bestaan.
Dezelfde dag nog een uur verdergereisd om een cacaoplantage te bezoeken. We konden bijna meteen een rondleiding krijgen. Was erg leuk en leerzaam.
Vrijdag verdergereisd in een luxe-touringcar,ja die hebben ze hier ook, en een kralenmarkt in Koforudua bezocht. Mooie kralen.
's Avonds kwamen we in Acccra aan.
Zaterdag in de oceaan gezwommen. Grappig om te zien dat ze hier geen bikini of zwembroek dragen maar in de kleren die ze aan hebben in het water gaan. Ook gaan ze niet ver het water in, omdat ze niet kunnen zwemmen.
Zondagmorgen de "kunstmarkt" bezocht, waar ze vooral Afrikaanse dingen verkopen en iedereen je zijn of haar kraampje binnenroept om toch vooral wat bij hen te kopen.
En nu zit ik dan voor het laatst in het internetcafe te typen.
En ben ik over 2 dagen al thuis. De tijd is omgevlogen.
Bedankt voor alle leuke reacties en belangstelling. Echt fijn om te lezen als je zover weg bent.
Gauw tot ziens allemaal.

• 04 Mei 2014 - 19:10

Carla:

Hee meiden, heb je zeker goed gekocht Anneke. Zien we je straks allemaal in vrolijke afrikaanse kleren.
    En met de kleren aan in de oceaan, is dubbel plezier. Je bent zelf weer fris en ook je kleren zijn weer fris.
    Je moet het maar allemaal van de positieve kans bekijken. Fijn dat je weer bijna thuis bent. En voor Jans nog een heerlijk avontuur van een paar weken.
    Het volgen van jullie zal minder gaan in Engeland, maar ik probeer het toch. Vind het super leuk.
    Goeie reis en tot snel ziens.
    Groetjes oet BUUL

• 04 Mei 2014 - 21:46

Leo En Greet:

Hoi Dames,

Wat een ervaring voor jullie, daar aan de andere kant van de wereld!
    Anneke welcome thuis voor straks en Jans maak er nog wat van zonder je ma!
    We lezen het wel!

Groetjes uit Maartensdijk

• 05 Mei 2014 - 09:23

Agnes Van Lankvelt:

Hoi Anneke en Jans,
    Nou; je zal wel een extra koffer hebben bijgeboekt voor de stôfkes! Wat een belevenissen zeg!
    Ik wens je een heel goede reis en Jans natuurlijk nog een fantastische tijd!
    Groetjes, ook van de mannen, uit Gemert

• 05 Mei 2014 - 16:01

Thea Van Lankvelt:

Hoi Anneke en Jans,

Wat een belevenissen allemaal maar wel heel bijzonder,ben benieuwd naar je verhalen An en je stofjes.

Voor jouw Jans 'n nieuw avontuur straks zo zonder je Moeder heel veel succes en geniet ervan.

Anneke goeie reis terug en tot gauw

Groetjes Thea

• 05 Mei 2014 - 22:16

Cis:

Ha avonturiers,

Wat ontzettend leuk jullie boeiende verhalen te lezen, benieuwd wat jullie aan stofjes en andere dingen mee naar huis brengen?

Anneke, een goede vlucht, lees net van Henk dat hij blij is dat je weer thuis komt.
    Wij ook al is 't alleen al om van jou belevenissen te horen1

En lieve Jans, jou wens ik een mooie tijd bij/met je nieuwe project, klink erg positief allemaal,
    wat zou ik graag even een kijkje bij je komen nemen?
    Maak er wat moois van, veel succes, in je eentje nu, maar over even komt immers je lief, ook weer leuk en spannend,toch?!
    Houdt ons op de hoogte, je (ouwe) tante heeft nu door hoe 't werkt, ha-ha-ha!
    liefs Cis

• 07 Mei 2014 - 19:18

Marielle:

Hee die gallie(s)

Allereerst welkom terug op Nederlandse bodem Anneke!
    Begrijp dat we jou dus binnenkort kunnen bewonderen in die prachtige Afrikaanse stoffen. Heb gelezen dat de Bijenkorf in Eindhoven hier ook ´n item aan wil/gaat wijten, mocht je nog inspiratie nodig hebben....

Nog vol van jou/jullie 1e avontuur staat de 2e uitdaging alweer voor de deur voor jou Jans.
    Ben erg benieuwd naar deze verhalen; heb begrepen dat eea hier beter georganiseerd is.
    Heel veel succes en tot gauw op de digitale snelweg.

Dikke kus

• 08 Mei 2014 - 16:24

Wilma Van Oel:

Hoi Anneke,

lees ik net dat je al thuis bent.
    Zie dat je nog lekker een weekje vrij bent. Geniet ervan, hoor graag je verhalen nog.
    Heb zojuist gebeld, maar probeer het wellicht morgen nog een keer.
    Groeten, Wilma.

• 08 Mei 2014 - 23:14

Iris (oud Vrijwiliger Manga):

Hoi Jans en Anneke,

Op de een of andere manier zijn jullie verslagen in mijn spambox gekomen, waardoor ik nu pas al jullie verhalen in één adem heb gelezen.
    Wat ontzettend gaaf om te lezen dat het weeshuis er nu écht is. Dat is iets waar ik vorig jaar alleen maar van kon dromen... Super dat jullie hier zo aan hebben bijgedragen! Wat een andere wereld is het daar in Noord-Ghana he! Top dat jullie ook nog zoveel van het land (hebben ge)zien!
    Ik ben heel erg benieuwd naar de foto's van Manga.

Jans, heel veel succes nog bij Hand in Hand. Maar ik denk dat ook dit een heel mooie ervaring zal worden! Anneke, succes met het acclimatiseren terug in Nederland!

Groetjes, Iris

• 13 Mei 2014 - 18:29

Jacqueline :

jans veel sukses nu daar zo alleen zal wennen zijn zonder moeders .
    Anneke welkom back .
    Heel ervaring en toch best beetje lastig om je dochter daar te laten
    Maar denk dat je man en anderen kids blij zijn dat je terug bent .

Gr Jacueline (collega jans jumbo )