Van alles wat! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Jans en Anneke Vlassak - WaarBenJij.nu Van alles wat! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Jans en Anneke Vlassak - WaarBenJij.nu

Van alles wat!

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Jans en Anneke

21 April 2014 | Ghana, Tamale

Vorig weekend met de bus naar Tamale geweest.
Nou ja bus, een volkswagenbusje waar je met 20 a 22 personen wordt ingepropt.
Na 2 uur heb je geen gevoel meer in je billen omdat je niet kunt gaan verzitten.
In Tamale meteen het internetcafe bezocht om een hotel te boeken voor onze overnachting in Tamale.
Dat blijkt niet zo eenvoudig. Alles zit vol.
Uiteindelijk in het internetcafe een jongen gevraagd, die meteen een taxi regelde en vervolgens een uur met ons rondreed tot we een overnachtingsplaats hadden in een lodge .
Geweldig om mee te maken.
In de lodge hebben we heerlijk ‘normaal’ gedouchet (voor het eerst sinds we hier zijn) en lekker geslapen.
We gingen naar Tamale voor een speciale kunstmarkt, maar niemand wist wat we bedoelden. Uiteindelijk alleen maar een “gewone” markt bezocht, en zondag een kledingmarkt.
Zondagmiddag weer terug naar ons logeeradres in een overvolle VW-bus.
In WaleWale waaide en regende het enorm en moesten we 2 uur wachten voor we verder konden reizen.
Ook op ons verblijfadres hadden regen en wind huisgehouden. Alles zat onder het stof en de stroom was uitgevallen.
De stroomuitval duurde tot en met donderdag, 4 dagen dus.De telefoon van Jans raakte helemaal leeg, deze werd gelukkig meegenomen naar WaleWale om op te laden door iemand die er toch naartoe moest.
In onze kamer was het inmiddels snikheet en we sliepen steeds slechter.We hebben daarom zelfs een nachtje buiten geslapen, tussen de familie, want die slapen altijd buiten.
Deze week hebben we weer geschilderd en met de kinderen gespeeld en geleerd.
In het weeshuis worden op zaterdag en dinsdag na pasen de vloeren gemaakt. Daarom hebben we samen met Lydia op donderdag alle vrouwen van Manga gevraagd om ons te komen helpen.
Wij (ons gulle thuisfront) betalen dan het eten voor die vrouwen en die komen ons dan gratis helpen.
De kinderen in Ghana hebben nu 4 weken paasvakantie.

Hier in Ghana is “goede vrijdag, ook een vrije dag, dus hadden wij vier dagen vrij!!! En weer op pad natuurlijk. Ditmaal naar Mole Park, een natuurpark. Het reizen ernaartoe duurt minimaal 7 uur, en hier en daar moet je ook nog een uurtje wachten. ‘sMorgens om 8 ur vertrokken, ‘savonds rond 17 uur in een dorp vlakbij Molepark (Damongo) gearriveerd. Je verkijkt je hier enorm op de reistijden.
In Mole-park hebben we een wandelsafari en een autosafari (kicken boven op die auto) gedaan.
En veel gezwommen, want er was ook een zwembad.
We hebben verschillende apen, antilopen , varkens en ja ook olifanten gezien. Olifanten zagen we ook op de wandelsafari, zo’n enorm beest op slechts 15 meter afstand!!!
Op foto”s zullen jullie nog even moeten wachten. Wij zijn namelijk de kabel vergeten die nodig is om foto’s op de computer te zetten. Excuses.
De avond voor vertrek hebben we het weeshuis van Demongo bezocht, om eens te kijken hoe het daar aan toe ging.Het weeshuis is veel groter, de kinderen, ook de kleintjes, spreken engels, en de zaken leken goed op orde. Een eye-opener.

• 21 April 2014 - 15:07

Lieke:

Hallo dames!

Wat een avonturen super gaaf om te lezen. Wat doen jullie goed werk daar! Respect. Veel succes en plezier nog.. X

• 21 April 2014 - 15:24

Henk En Carla:

Hee vrullie,

Heerlijk he, een paar daagjes zonder stroom. En het mooiste is, niemand die zich daar druk overmaakt.
    En ook super gaaf, dat je weer een paar daagjes vrij hebt. Kun je ook nog wat van de omgeving zien.
    Hopelijk hadden ze voor jullie ook paaseitjes verstopt. Maar ja, hier moeten we het ook zelf doen hoor.
    Verder is het hier bewolkt, maar wel redelijk warm.

Veel paasgroetjes van ons.

• 22 April 2014 - 10:36

Marianne Van Lankvelt:

Dag tante Anneke en Jans,

wat mooi om jullie avonturen te lezen -:) Fijn dat jullie ook even van een normale douche hebben kunnen genieten. Supergaaf lijkt me die safari die jullie hebben gedaan! Ben benieuwd naar de foto's -:) Nog veel succes daar, en ook veel plezier toegewenst.

groetjes Marianne.

• 29 April 2014 - 17:48

Mariëlle:

Hee die gallies

Het duurt effe ... maar dan zijn er eindelijk de verhalen van jullie avonturen. Leuk om te lezen, nog vetter om mee te maken
    Ben idd errug benieuwd naar de foto's!
    Veel succes met het 2e project en alvast een goede reis terug gewenst aan Anneke want voor haar zit het er bijna op as ik me nie vergis.

Dikke kus enne de groeten van oma Cissie