Nog 3 dagen... - Reisverslag uit Boekel, Nederland van Jans en Anneke Vlassak - WaarBenJij.nu Nog 3 dagen... - Reisverslag uit Boekel, Nederland van Jans en Anneke Vlassak - WaarBenJij.nu

Nog 3 dagen...

Blijf op de hoogte en volg Jans en Anneke

26 Maart 2014 | Nederland, Boekel

Dag lieve mensen,


Woowwww, mijn vorige verhaaltje is echt vaak gelezen. Super tof om te weten dat jullie ook geïnteresseerd zijn in onze reis.

Als ik aan mensen vertel wat ik de komende 3 maanden ga doen krijg ik alleen maar positieve reacties. Samen met m’n moeder ga ik 4 weken vrijwilligerswerk doen in een kindertehuis in het noorden van Ghana. Daarna ga ik me nog 6 weken inzetten in een tehuis waar kinderen verblijven met een beperking. Zelf moet ik nog een beetje gaan beseffen dat dat zo bijzonder is.
De eerste 5 weken samen met m´n moeder. Wat vind ik het fijn dat ze de eerste tijd bij me is en dat we samen dit avontuur mogen beleven.
Nu het zo dichtbij komt beginnen de spanningen toch wel echt te komen. Onderhand heb ik 5 verschillende briefjes thuis liggen met dingen die ik niet moet vergeten of waar ik nog aan moet denken. CHAOS!!!!
Over 3 dagen vertrekken we. Ik ben vanmiddag begonnen met m´n tas inpakken en jullie moeten voor me duimen dat alles in m´n backpack past en niet zwaarder is als 20 kilo.
Jaaa je leest het goed, Jans gaat 3 maanden weg en mag maar 20 kilo meenemen. In de zomer van 2012 ging ik 10 dagen naar Bulgarije en mijn koffer was al zwaarder.


Ook wil ik nog even aandacht vragen voor het volgende.
Naast onze inzet in de projecten, willen wij de kinderen ook financieel ondersteunen. Daarom zijn wij op zoek naar sponsoren, die ons daarbij willen helpen. Het is nu nog een beetje lastig om te zeggen waar het sponsorgeld aan word besteed, want we weten niet wat voor hulp er daar nodig is. Maar we garanderen dat het geld goed terecht komt!

Enkele voorbeelden waar het sponsorgeld aan werd besteed door eerdere vrijwilligers:
• Er werd een toiletvoorziening gemaakt met het sponsorgeld van een vrijwilliger.
• Een andere vrijwilliger zorgde voor 25 vaccinaties voor de kinderen op haar project.
• En dat het niet om hele grote bedragen gaat blijkt uit het volgende verhaal:
“Een ezel zorgde voor het dagelijkse vervoer van water. (van de bron naar het tehuis) Toen deze ezel dood ging, was dat een probleem. Voor 70 euro is een nieuwe ezel gekocht op de markt en hoeft het tehuis het water niet meer zelf te dragen.”

Dus sponsor ons en help daarmee direct de kinderen in Ghana. Natuurlijk laten wij via deze site weten waaraan het geld is besteed.
Je kunt geld overmaken op ING 6706 886 (IBAN no: NL38 INGB 0006 7068 86) t.n.v. H. Vlassak; Boekel o.v.v. Ghana. Of dit in klinkende munt aan ons geven.
Elke gift is meer dan welkom. Alle kleine beetjes helpen


Lieve mensen, dit zal mijn laatste verhaaltje zijn hier in Nederland. Ik hoop dat ik in Ghana weer snel iets van me kan laten horen.


  • 26 Maart 2014 - 19:24

    Hannie Vander Horst:

    Ik wens jullie veel succes toe met jullie avondtuur voor een goed doel.groetjes hannie.

  • 26 Maart 2014 - 20:07

    Deidre:

    Woow! Wat gaat de tijd snel nog.. De dagen zijn nog maar te tellen op een klein handje :). Heel veel succes met jullie projecten dames:).

  • 26 Maart 2014 - 20:28

    Marianne Van Lankvelt:

    Wat super dat jullie dit met z'n 2-en mogen en willen gaan doen! Ik wens jullie een hele goede reis toe en een mooie ervaring toe!!! Ik blijf jullie volgen -:)

  • 27 Maart 2014 - 10:26

    Wieke:

    Super Jans! Dat word een mooie tijd met jullie mam!!!
    Verder goed om te lezen waar de opbrengsten voor zorgen (:
    Pff nog even en je bent weg uit NL. Spannend

  • 27 Maart 2014 - 11:26

    Carla:

    Hee Sjans

    Ik lees dat je dan toch wel een beetje op je tante's lijkt. Ook wij halen altijd makkelijk de 20 kilo.
    Maar dit gaat je zeker lukken. Mij was het ook gelukt, en dan nam ik ook nog spullen mee voor de kids in mozambique.
    Ga nog heerlijk genieten van je laatste 3 daagjes hier. Nog effe afscheid nemen van je friends.
    En dan spannend, wat je te wachten staat. Maar ik weet zeker dat je zult genieten. Ik blijf jullie natuurlijk volgen. En we weten ook zeker dat het geld, goed op zijn plaats komt zo, met jullie 2tjes.

  • 27 Maart 2014 - 15:04

    Henk Vlassak:

    TROTS op mijn KANJERS

  • 31 Maart 2014 - 20:03

    Jacqueline Hendrix:

    Hallo jans en moeder anneke

    Heel veel sukses in ganha
    Super trots op jullie ga je zekers volgen .
    Had je vorige week niet meer gezien helaas
    Veel sukses

    Gr jacqueline

  • 02 April 2014 - 22:20

    Marielle:

    Hee gallies
    Had niet bergepen dat deze site al in de lucht voordat jullie vertrokken.
    Heb van big brother begrepen dat de reis goed verlopen is.
    Wacht in spanning op jullie eerste verhalen
    Maak 't goed daar
    dikke kus

  • 04 April 2014 - 05:58

    Bregje:

    Hoi dames,

    ik dacht ik zal eens kijken of er al een berichtje op staat hoe het jullie bevalt in Ghana, want wij op de afdeling zijn natuurlijk reuze benieuwd.
    Maar we moeten nog even geduld hebben zie ik.
    Wij wensen jullie heel veel plezier en succes in Ghana!!

    heel veel groetjes van je collega's van de kinderafdeling
    Mieke, Joyce, Mia en Bregje

  • 05 April 2014 - 19:40

    Leo En Greet:

    Hallo Dames,

    Wij dachten ff gluren bij onze Boekelse buren, maar nog geen internet zeker!
    Hee; veel succes en Leo en ik volgen jullie.

    Een lieve groet uit Maartensdijk
    Leo en Greet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jans en Anneke

Actief sinds 10 Maart 2014
Verslag gelezen: 642
Totaal aantal bezoekers 8491

Voorgaande reizen:

29 Maart 2014 - 29 Juni 2014

Ghana

Landen bezocht: